Kryzys. A co z marketingiem?

kryzys-header

Od kilku tygodni media przepełnione są informacjami na temat zbliżającego się wielkimi krokami kryzysu finansowego.

Część firm traci płynność, część zawiesza działania. Gdy jedni toną inni świetnie prosperują – a co z marketingiem? Czy cięcie kosztów firm musi również dotyczyć działań marketingowych?

Niekoniecznie.

Spis treści
  • Sytuacja na rynku
  • Marketing w kryzysie - czy warto?
  • W co warto inwestować?
  • Co może zaoferować ROXX?

„Dopiero odpływ pokaże, kto pływał bez majtek.”

– w tej parafrazie przysłowia znanego inwestora Warrena Buffeta jest sporo prawdy.

Klienci często zapominają, że marketing to proces długofalowy, to inwestycja, która może zaprocentować w czasach prosperity jak również w czasach kryzysu – ten przecież kiedyś się skończy a wtedy zyskają Ci, którzy w sposób rozsądny i konsekwentny wydawali pieniądze na działania marketingowe by zbroić się na „lepsze czasy”.

W jaką reklamę warto więc inwestować? Najprostsza odpowiedź brzmi – w skuteczną… czyli taką, która da przewagę Twojej firmie gdy opadnie pierwszy kurz po wielotygodniowym zamrożeniu gospodarki. Do takich działań z pewnością należy pozycjonowanie w wyszukiwarkach (SEO) – to całkiem dobra okazja by wyjść na prowadzenie i skorzystać ze swoistego przetasowania na do tej pory mocno konkurencyjnym rynku produktów i usług.

Pamiętajmy również, że czas ogólnoświatowej kwarantanny to znacząco wzmożony ruch w Internecie – a to z kolei dobra okazja na skierowanie swojej oferty do szerokiej rzeszy potencjalnych klientów. Dobrym rozwiązaniem będzie również inwestycja w reklamę na portalach typu LinkedIn. Raptowne zmiany na rynku pracy mogą spowodować wzmożony ruch przyszłych kandydatów do pracy.

Wiele firm decyduje się również na rebranding swojej marki oraz odświeżenie swojego wizerunku poprzez chociażby zmianę strony internetowej – by wyróżnić się spośród konkurencji.

Podsumujmy:

  • Kryzys nie musi oznaczać radykalnego cięcia kosztów dotyczących marketingu – jeśli tylko Twój budżet pozwala na racjonalne wydatki – bądź o krok przed innymi,
  • Kryzys może być szansą – nie tylko zagrożeniem – staraj się myśleć o wydatkach na marketing jako potencjalnej szansie,
  • Kryzys to dobry czas by zrewidować swoją pozycję na rynku, innowacyjność, konkurencyjność – przez pryzmat dotychczasowych działań promocyjnych,
  • Kryzys w końcu minie – silna pozycja pozostanie – a to może okazać się Twoją mocną przewagą,
  • Wizerunek jest równie ważny w czasach kryzysu – pokazuje siłę marki.


Co możemy Ci zaoferować w ROXX?

  • Skuteczne pozycjonować Twoją markę w wyszukiwarce Google,
  • Przenieść Twoje usługi do Internetu – uruchomić sklep internetowy, platformę do konsultacji online (#letsgodigital) itp.,
  • Odświeżyć Twój wizerunek – by lepiej przygotować Cię na konkurowanie z innymi,
  • Przebudować Twoją stronę WWW na bardziej atrakcyjną i innowacyjną,
  • Zweryfikować i zoptymalizować Twoje wydatki na marketing.

 

Wyślij zapytanie