fbpx

Key visuale

Mały Głód, fioletowo-biała, opatentowany odcień fioletu i mleczna krowa Milki, falka Coca-Coli i wielkie usta od Rolling Stonesów. Czemu wymieniamy te, jak się wydaje – losowe, elementy graficzne ? Ponieważ wszystkie to key visuale. A w tej sposób o wiele łatwiej wytłumaczyć, czym właściwie są. Ponieważ to jeden z elementów naszej oferty, mówimy o nich trochę więcej.

Czym są key visuale?

Gdyby potraktować key visuale słownikowo, należałoby powiedzieć, że to graficzne motywy przewodnie danej marki. Pojawiają się na wszystkich jej materiałach i budują wspólny wizerunek. Niewiele to mówi. Prawda, że lepiej było posłużyć się przykładami?

Czym key visual różni się od logo?

Granica między logo a key visualem jest cienka, ale nie należy utożsamiać tych dwóch elementów. O tym, jak łatwo będzie je od siebie odróżnić, zadecyduje, czy KV jest skomplikowany i wieloelementowy, czy wręcz przeciwnie. Key visual nawiązuje stylem i kolorystyką do logo, może powstać na podstawie jego części (być na przykład wyjętym wprost z logo elementem), może też być całkiem nową formą graficzną. Jednak jak wspomnieliśmy wcześniej: key visual zawsze musi wpisywać się w całościową komunikację marki.

Kiedy się przydają?

Key visuale można wykorzystywać w kampaniach reklamowych na najróżniejsze sposoby. Mogą służyć do zabawy z odbiorcą, być swego rodzaju kalamburem i przykładowo jedynym sposobem na oznaczenie tego, że dana reklama należy do konkretnej firmy. Pozwalają też boczną drogą dostać się do świadomości odbiorcy i zapisać w jego pamięci na dłużej. Po prostu na zasadzie skojarzenia.

Jak robimy key visuale w ROXX?

W ROXX opracowujemy key visuale na dwa sposoby. Jeśli już masz logo i identyfikację graficzną, opracujemy je na podstawie dostępnych materiałów i w zgodzie z nimi. Tak, by były spójne. Jeśli natomiast potrzebujesz pełnej usługi – całej corporate identity, logotypu, a do tego key visualu – opracujemy te materiały graficzne od początku do końca.