fbpx

Projektowanie logotypów

„Logo powinno być charakterystyczne, zapamiętywalne i proste. Nic więcej” – powiedział Paul Rand, jeden z najsłynniejszych projektantów szkoły szwajcarskiej, który stworzył znaki dla IBM, UPS, telewizji ABC czy Apple. Trzymamy się jego założeń i oferujemy projektowanie logotypów jako niezbędnych elementów corporate identity.

Logo a logotyp

Logo to znak rozpoznawczy marki, jej wizualny symbol. Odnosi się do tego, czym się zajmujesz, i jakie wartości chciałbyś reprezentować. Oddziałuje przez kolor i formę. Pojawi się na wszystkich elementach związanych z Twoją firmą, będzie jej wizytówką. Logotyp to natomiast połączenie logo (grafiki) i typografii.

Dlaczego to tak ważne?

Logotyp służy do identyfikacji marki. Konsumentom pomaga odróżnić ją od innych. Często staje się wartością samą w sobie, nawet elementem popkultury (jak logo Coca Coli). Bywa, że przesądza o zakupie tego a nie innego produktu. Nie jest jednak od niego ważniejsze.


  • Zakres prac
  • logo
  • symbol
  • logotyp

Jak wygląda projektowanie logotypów w ROXX?

W ramach tej usługi gwarantujemy Ci: logo, symbol oraz logotyp, czyli znak w połączeniu z tekstem.

Punktem wyjścia tradycyjnie jest dla nas poznanie Ciebie, Twojej marki oraz Twoich produktów czy usług. Dowiadujemy się, jakie wartości wyznajesz i z czym chciałbyś być kojarzony. Nim przedstawimy Ci propozycję, sprawdzamy, czy ktoś nie zarejestrował pomysłu takiego jak nasz. Następnie dopracowujemy szczegóły. Kiedy zaakceptujesz projekt, tworzymy księgę znaku, czyli najprościej: instrukcję właściwego używania logotypu, wyszczególnienie jego wariantów i informacji, w jakim otoczeniu kolorystycznym może występować.

Przy tworzeniu logotypu zwracamy uwagę zwłaszcza na 3 rzeczy: symbolikę, jaką dany kształt może ze sobą nieść pod względem historii i kultury, znaczenie i oddziaływanie koloru, który zamierzamy wykorzystać, oraz adekwatność typografii.

Jeśli zakładasz własny biznes i potrzebujesz zespołu znaków, które pomogą go identyfikować, lub chciałbyś przeprowadzić rebranding, skontaktuj się z nami.