fbpx

Projektowanie opakowań

Projektowanie opakowań w ROXX może być albo elementem projektowania identyfikacji wizualnej, albo osobną, niezależną usługą. To uzupełnienie Twojego wizerunku albo atrakcyjny sposób prezentacji produktu. Wszystko zależy od tego, czego potrzebujesz.

Czemu służy projektowanie opakowań?

Ma dwie podstawowe funkcje: czysto praktyczną i estetyczną. Przede wszystkim chroni produkt przed uszkodzeniem i informuje o własnej zawartości. Z tego względu powinno być głównie użyteczne: odpowiednio trwałe, ale też nieskomplikowane w otwieraniu; zawierające nazwę produktu i konieczne czytelne informacje na jego temat.

Estetyczna funkcja opakowań realizuje się w materiałach, które zostały wykorzystane do ich wykonania, kolorach i elementach graficznych, które zostały na nich umieszczone, a także w zastosowanych uszlachetnieniach druku.

Jak to pomoże Twojej marce?

Projektowanie opakowań będzie kolejnym elementem budowania rozpoznawalności Twojej marki. Odpowiednio atrakcyjne pudełko, torebka czy puszka mogą też przesądzić o tym, że to właśnie Twój produkt, a nie inny, zostanie wybrany. Dziś właściwie opakowanie nie skrywa produktu, jest jego częścią.

Możesz wykorzystać tę przestrzeń do rozszerzonych działań marketingowych: zastosować zabawny opis stosowania, popłynąć w opisie składników, przyciągnąć, rozbawić i viralowo rozejść się w internecie, zwiększając tym samym sprzedaż. Możesz skonstruować opakowanie tak, by nadawało się do dalszego użytku po tym, jak produkt zostanie z niego wyjęty. Przedłużysz tym samym czas, w którym będzie reklamowało Twoją markę. Bo bywa, że samo noszenie toreb czy nawet reklamówek z logo marki jest dla konsumentów elementem prestiżu (przywołujemy nieśmiertelną czarną reklamówkę BOSS z ciemnozłotym napisem, będącą swego czasu synonimem elegancji).

Takie przykłady można by mnożyć i mnożyć – to od Ciebie i agencji kreatywnej, z którą współpracujesz, zależy, co jeszcze może zostać wymyślone w tej dziedzinie.

Jak przeprowadzamy projektowanie opakowań w ROXX?

Projektowanie opakowań w ROXX zaczynamy od zapoznaniem się z tym, co ma być pakowane i do jakiej grupy konsumentów jest skierowane. Oceniamy, jak wytrzymałych materiałów potrzeba, by bezpiecznie to przetransportować i zaprezentować w niezniszczonej formie. Przewidujemy, gdzie produkt może trafić, w jakich warunkach być wystawiany. Środki wyrazu dobieramy do grupy docelowej. Staramy się wybierać materiały ekologiczne i nieszkodzące środowisku. Dbamy o to, by unboxing był dla użytkowników niezapomnianym doświadczeniem.

Jeśli masz produkt, który trzeba ciekawie i z potencjałem zapakować – skontaktuj się z nami.